Bejelentkezés

Miért regisztrálj a mitvigyek.hu-n?

  • Ingyen nézheted meg a cikkek részleteit!
  • A cikkeket pdf formátumban is letöltheted!
  • Folyamatosan tájékoztatunk, ha valami frissül az oldalon!

9 tipp gyerekekkel való utazásra télen

Facebook

Sziasztok Kedves Szülők!

Tudjátok, hogy ilyen hideg időben, amikor a szabad levegőn sportolunk, több snack-re, csokoládéra és gyümölcsre van szükségünk? Ha nem, akkor kérlek titeket olvassátok el azt a 9 tippet, amit mi összeszedtünk nektek, és amire figyelnetek kell télen, ha síelni, szánkózni, túrázni visztek minket.

 

1. Minél hidegebb az időjárás, annál több kalóriát kell bevinni tartósan

A megfelelő kalória bevitel felelős a szükséges testhőmérséklet fenntartásáért, a belélegzett hideg levegő felmelegítéséért, és az izmok üzemanyag ellátásáért. A mérsékelt mozgást igénylő téli sportok - hidegben futkosás - megkövetelik akár a kétszeres kalóriát is, ahhoz képest, amit a kanapén ülő tévénézés megkövetel.

2. A gyakori étkezés segít fenntartani a stabil hőtermelést

 

Úgy tűnik, ez különösen fontos a gyerekeknek. Gyakrabban lesznek éhesek, és nagyobb valószínűséggel válnak kimerültté, fázósabbá, ha nincs folyamatos ellátás felhasználásra kész kalóriában.

3. Az "utazós nasik" ideálisak a gyors hőtermeléshez

Ezek jellemzően a mazsola, az aszalt gyümölcsök, dió és egyéb magvak, valamint a csokoládé, melyeket a legtöbb gyerek nagyon szeret. A mazsola és a különböző szárított gyümölcsök inkább szénhidrátokat tartalmaznak. A magvak inkább a fehérje bevitelben segítenek.


4. A hideg időjárás a folyadékbevitel szükségességét is fokozza.

A test folyadékot veszít a mélyebb légzés, az izzadás és a fizikai megterhelés következtében. A nagyobb megterhelés, nagyobb légszükséglet jelentősen megnöveli a szervezet számára szükséges folyadékmennyiséget. Ugyanakkor a hideg idő miatt a szomjúságérzet is kevésbé jön elő, így kevésbé hívja fel a figyelmet a test kiszáradására. Ezért a gyerekeket nem árt gyakrabban megkérdezni, hogy innának-e valamit, akkor is ha esetleg ők ezt nem jelzik felénk.

 

5. A legjobb folyadék hideg idő esetén a víz és a gyümölcslevek.

Ezek gyorsan felszívódnak, a gyümölcslevek pedig némi kalóriát is adnak. A túlságosan édes italok azonban nem ideálisak, mert ezek gyomorpanaszokat okozhatnak, illetve lassabban is szívódnak fel.

6."Sport" italok nem szükségesek a gyermekek számára

A víz, gyümölcslevek és "úti nasi" mix elegendő. De az izotóniás italok hasznosak lehetnek a tizenévesek számára, akik valamilyen állóképességi sportot végeznek, mint például a sífutás.


 

7. A forró italok hideg környezetben meleg érzetet keltenek, de igazából kevésbé melegítik fel a testet.

Az előnyük elsősorban pszichológiai. Egy gyereknek több, mint negyed liter italt kellene meginnia egyszerre, hogy jelentős extra hőt kapjon. Sőt, a hűvös folyadék valamivel gyorsabban felszívódik és sokkal ízletesebb nagy mennyiségben, de igényel néhány kalóriát, hogy felmelegítse a folyadékot testhőmérsékletűre.

8. Ne engedje a gyerekeit, hogy jeget és havat egyenek.

Még a tiszta fehér hóban is vannak szennyező anyagok a levegőből, beleértve olyan nyomelemeket is, mint a higany - bár jelentéktelen mennyiségben. De a hó tartalmazhat "szélfútta" talajt, amiben lehet állati fekália, mely hasmenést okozhat. Sőt egy maroknyi hó, nem tartalmaz túl sok vizet, míg a szervezetnek sok kalóriára van szüksége, hogy felolvassza azt. A jég több vizet tartalmaz, mint a hó, azonban még több kalória is kell hozzá, hogy testhőmérsékletűre tudja melegíteni a szervezet.

9. Táplálék kiegészítők nem a legjobbak, hogy növeljék az energia szintet.

Több ezer ilyen kiegészítő áll rendelkezésre, főleg vitamin kombinációkat, ásványi anyagokat, gyógynövényeket és más úgynevezett "természetes" anyagokat tartalmaznak. Ezek a termékek általában ragyogó ígéretekkel rendelkeznek hideg idő esetére. A legtöbb termék azonban soha nem volt tudományosan megvizsgálva, a megvizsgáltak egy része pedig nem bizonyult előnyösnek.

 

*Forrás: http://kidstraveldoc.com

 

 

 

 

 

 

Online Utasbiztosítás