Bejelentkezés

Miért regisztrálj a mitvigyek.hu-n?

  • Ingyen nézheted meg a cikkek részleteit!
  • A cikkeket pdf formátumban is letöltheted!
  • Folyamatosan tájékoztatunk, ha valami frissül az oldalon!

Nordic walking

Facebook
A nordic walking népszerűsége – többek között –egyszerű, könnyen elsajátítható mozgásformájában rejlik, mely segítségével kíméletes módon fejleszthetjük állóképességünket, izomerőnket, valamint mozgáskoordinációnkat.

nordic walking.jpg - 9.42 Kb

 

Mit vigyek egy nordic walking edzésre?

A nordic walking lényege, hogy különleges mozgással kivitelezett gyaloglást végzünk egy pár speciális bot segítségével. Rendkívül hatékony mozgásformáról beszélünk, mely segítségével nagymértékben javul állóképességünk, szinte észrevétlenül fejlődik mozgáskoordinációnk és izomerőnk. Az alap mozdulatot persze – ahogyan a legtöbb sportág esetén – érdemes szakember közreműködése mellett elsajátítani. Ez azonban nem igényel túl nagy időráfordítást, tekintettel a nordic walking egyik legnagyobb előnyére, mely egyszerűségében rejlik.


A sportág elődje Finnországból indult a sífutók nyári erőnléti edzéseként, még a 30-as években. Ma ismert formája jóval később, a 80-as években jelent meg, önálló sportágként pedig csak 1997-ben mutatkozott be nordic pole walking néven. Érdekessége, hogy kezdetben a kritika a feledékenység sportjának titulálta, ezzel utalva a finneknél népszerű sífutás otthon felejtett léceire. Azóta azonban megítélésében nagy fordulat következett be, népszerűsége pedig máig töretlen, Európán kívül az Egyesült Államokban, Japánban, sőt Ausztráliában is hódít. A kezdetben kialakult mozgásforma mára számtalan iskolában, különféle módokon tanulható, a köztudat önálló amerikai, európai, valamint többféle kevert stílust is ismer.


A nordic walking lényegében egyesíti a gyaloglás, futás, valamint a sífutás előnyeit. Nagy előnye a hagyományos sétához képest, hogy a botok használata révén önkéntelenül is hosszabbakat lépünk, hogy a járáshoz elengedhetetlen kéz-láb ellentétes mozgás megmaradjon, ezen kívül a bot használata dinamikát, ritmust ad a gyaloglásnak. Edzésre elengedhetetlen kellék maga a bot, illetve a kényelmes öltözet. Ruhaválasztásnál mindig vegyük figyelembe az alábbi szabályokat: több, vékony réteget viseljünk, melyek könnyen le- illetve felvehetőek, így szabályozhatjuk testhőmérsékletünket. Legmegfelelőbb viselet a testhez álló, nem túl bő szabású, ám könnyű sportruházat. Mindig vigyünk magunkkal elegendő mennyiségű folyadékot is, kifejezetten ajánlottak a kalóriadús italok, úgy mint mézes vagy szőlőcukros tea, sport energiaital. Tanácsos továbbá kalcium és magnézium pezsgőtablettával is készülni az izomgörcsök elkerülése végett. Gyors energiapótlás céljából vihetünk még szőlőcukrot, müzliszeletet, csokoládét, esetleg kekszet vagy nápolyit is magunkkal.

 

Amire nordic walking edzés közben szükségünk van:

Lépjen be a teljes tartalom letöltéséhez!

            
  • Speciális, nordic walkinghoz kifejlesztett bot
  • Könnyű sportruházat
  • Kényelmes cipő
  • Kalóriadús ital (mézes vagy szőlőcukros tea, sport energiaital) ....... Lépjen be, a további tartalom megjelenítéséhez! ........